Kundansvarig redovisningskonsult, Växjö

Publicerad: måndag 16 sep 2019

Följ med Aspia på en spännande resa! Vi har nyligen bildats, men är marknadsledande redan från start och har mycket god kompetens och väl utarbetade strategier för digitalisering och automatisering av vårt tjänsteutbud – det ger fantastiska möjligheter för både kunder och medarbetare.

 

Om tjänsten

Vi söker nu efter en Kundansvarig till Tjänsteområde Redovisning i Sydost. Som Kundansvarig har du huvudansvaret för uppdraget mot kund, coachar och leder ditt team samt fokuserar på tillväxt och ägnar del av din tid på affärsutveckling och marknadsföring av Aspias tjänster inom redovisning.

Arbetsuppgifter

I rollen som Kundansvarig har du ett helhetsansvar för ett antal kunduppdrag. Du leder hela teamet kring kunden och planerar allt det löpande arbetet, ansvarar för uppföljningar, lönsamhet och budget samt håller i kommunikationen både externt mot kund och internt. En viktig del i rollen är att handleda medarbetarna i det dagliga arbetet och kvalitetssäkra t ex bokslut och årsredovisningar. Du arbetar kontinuerligt med förbättringar, förändringsarbete samt utveckling av kvalitet och processer.

Rollen som Kundansvarig innebär mycket kundkontakter och det kommer att finnas avsatt tid i tjänsten för marknadsorienterade frågor. Denna tid styr du mycket över själv och den kan variera över tid.

Vi söker

Primärt söker vi dig som är auktoriserad redovisningskonsult med erfarenhet av arbete med ekonomisk rådgivning men även bokslut, deklarationer etc. Vi ser gärna att du har erfarenhet av andra bolagsformer än aktiebolag. Du trivs i en roll med mycket kundkontakter och tycker om att skapa och bygga relationer. Som person har du starkt driv och vill alltid leverera tjänster med hög kvalitet. Vidare är du som person utåtriktad samt relations- och lösningsorienterad. Du har ett strukturerat arbetssätt, är noggrann och är nyfiken på ny teknik.

B-körkort samt god svenska i tal och skrift är ett krav.

 

LÄNK TILL ANSÖKAN